Header afbeelding

Afspraken

Afspraak maken

Het is helaas  niet mogelijk om bij de receptie (begane grond) afspraken te maken. Voor het maken van een afspraak wordt u verzocht te bellen naar de praktijk.

Herhaalrecepten

U kunt bellen m.b.v. de herhaalreceptenlijn of via de website vragen om herhaling van uw medicatie. Wij verzoek u GEEN receptendoosjes meer af te geven bij de receptie.

Wanneer bellen voor afspraak/visite?

Voor een afspraak voor een consult of visite indien mogelijk graag voor 10 uur bellen.

Hoe kunt u helpen de bereikbaarheid te verbeteren?

Om te zorgen dat de praktijk zo goed mogelijk telefonisch te bereiken is, verzoeken wij de patiënten de gesprekken zo kort mogelijk te houden.

1 afspraak = 1 klacht = 10 minuten

Per afspraak wordt 10 minuten uitgetrokken. De assistente zal vragen naar de reden van het bezoek aan de huisarts.  Wellicht is het nodig dat er meer tijd voor u wordt gereserveerd, dit is door u niet altijd goed te beoordelen.

Triage tijdens drukte of acute hulpvraag

Triage (= inschatten van ernst) van klachten vindt o.a. plaats bij drukte of bij een acute hulpvraag, daarbij wordt zo nodig de NHG triagewijzer gebruikt en kan er overleg zijn met de huisarts.

Meerdere klachten of ingewikkelde klacht

Heeft u meerdere (maxiaal 3 korte-) klachten  of een lastige hulpvraag, dan vragen wij u dit te melden aan de assistente zodat er meer tijd gereserveerd kan worden middels een dubbel consult (20 i.p.v. 10 minuten). Dit geldt ook voor afspraken met meerdere personen.

Verhinderd? Direct bellen.

Bent u verhinderd, geef dit dan direct door. Iemand anders kan dan wellicht uw plek in de agenda plaatsnemen, waardoor er geen spreekuurtijd verloren gaat.

Geen telefonisch spreekuur

Er is geen apart telefonisch spreekuur. Zijn er vragen die telefonisch afgehandeld kunnen worden of is er advies of informatie over uitslagen nodig, dan kunt u bellen met de assistente.